2023

MEDEA

Medea, que se representó en 431 a.C., es seguramente la obra maestra de Eurípides. Jasón, esposo de Medea y padre de sus hijos, se dispone a repudiarla y a casarse con la hija de Creonte, rey de Corinto. Medea, despechada y colérica, se vengará: simula haber sido convencida por Jasón y envía a sus hijos con ricos regalos para la novia al palacio de Creonte; pero esos regalos contienen un conjuro mortal que acaba con Creonte y su hija primero y luego, para agravar la desgracia de Jasón, con los hijos de éste, que son los suyos propios. Medea muestra hasta qué extremos aberrantes pueden llegar las pasiones desatadas: según Lesky, en ninguna otra creación del teatro griego se han presentado con tanta nitidez las fuerzas oscuras e irracionales que pueden brotar del corazón humano

-

Medea, que se representou en 431 a.C., é seguramente a obra mestra de Eurípides. Jasón, esposo de Medea e pai dos seus fillos, disponse a repudiala e a casar coa filla de Creonte, rei de Corinto. Medea, resentida e colérica, vingarase: simula ser convencida por Jasón e envía aos seus fillos con ricos agasallos para a noiva ao palacio de Creonte; pero eses agasallos conteñen un esconxuro mortal que acaba con Creonte e a súa filla primeiro e logo, para agravar a desgraza de Jasón, cos fillos deste, que son os seus propios. Medea mostra ata que extremos aberrantes poden chegar as paixóns desatadas: segundo Lesky, en ningunha outra creación do teatro grego presentáronse con tanta nitidez as forzas escuras e irracionais que poden brotar do corazón humano
 

2022

EL ACERO DE MADRID

"El acero de Madrid " pone sobre la mesa todos los arquetipos asociados a la comedia urbana. Un paradigma ejemplar que reuniría las cuatro características principales que se les presupone a estas obras: paisaje metropolitano, temática amorosa, contemporaneidad y un más que probable final feliz. " El acero de Madrid " establece como coordenadas de su acción dramática el tópico de la falsa opilada. 

A lo largo de la obra se nos recuerda una y otra vez que la supuesta opilación de Belisa se erige como el verdadero motor de la trama, causa y respuesta a sus apuros sentimentales. 

A modo de parapeto poético, detrás de aquella invención habría una larga retahíla de poemas que se burlaban de aquellas doncellas que, fingiéndose enfermas, aprovechaban para perder algo más que la vergüenza.

-

"O aceiro de Madrid " pon sobre a mesa todos os arquetipos asociados á comedia urbana. Un paradigma exemplar que reuniría as catro características principais que se lles presupón a estas obras: paisaxe metropolitana, temática amorosa, contemporaneidade e un máis que probable final feliz. " O aceiro de Madrid " establece como coordenadas da súa acción dramática o tópico da falsa opilada.

Ao longo da obra lémbrasenos unha e outra vez que a suposta opilación de Belisa eríxese como o verdadeiro motor da trama, causa e resposta aos seus apuros sentimentais.

A modo de parapeto poético, detrás daquela invención habería unha longa ladaíña de poemas que se burlaban daquelas doncelas que, finxíndose enfermas, aproveitaban para perder algo máis que a vergoña.

2022

EL MERCADER DE VENECIA 

Una de las más famosas y mejores obras de William Shakespeare (1564-1616)

Enfocada en un tablero de ajedrez, una partida entre judios y cristianos, estrenada en coprodución con el FITAG de Girona

El mercader de Venecia se estructura en torno a la anécdota del fracaso de un aval y la sanguinaria reclamación del usurero Shylock, y la relación amorosa entre el noble Bassanio y Porcia, rica y hermosa huérfana.

 Pese a estar teñida del antisemitismo propio de la época, el judío Shylock se revela como uno de los grandes tipos shakespearianos y el personaje de más fuste y vigor de la obra. 

Y si las tres parejas de amantes que acaban felizmente unidas en el último acto representan el lado amable del drama, para nuestros tiempos -apunta en su prólogo Vicente Molina Foix- son los personajes del arruinado y derrotado Shylock y de Antonio, el mercader de Venecia, tan desdichado al final con su ganancia como el judío con su pérdida, los auténticos protagonistas del mismo.

-

Unha das máis famosas e mellores obras de William Shakespeare (1564-1616)

Enfocada nun taboleiro de xadrez, unha partida entre judios e cristiáns, estreada en coprodución co FITAG de Xirona

O mercador de Venecia estrutúrase ao redor da anécdota do fracaso dun aval e a sanguinaria reclamación do usurero Shylock, e a relación amorosa entre o nobre Bassanio e Porcia, rica e fermosa orfa.

A pesar de estar tinguida do antisemitismo propio da época, o xudeu Shylock revélase como un dos grandes tipos shakespearianos e o personaxe de máis fuste e vigor da obra.

E se as tres parellas de amantes que acaban felizmente unidas no último acto representan o lado amable do drama, para os nosos tempos -apunta no seu prólogo Vicente Molina Foix- son os personaxes do arruinado e derrotado Shylock e de Antonio, o mercador de Venecia, tan desdichado ao final coa súa ganancia como o xudeu coa súa perda, os auténticos protagonistas do mesmo.

2020
 

LA CASA DE BERNARDA ALBA

La Casa de Bernarda Alba es una obra teatral escrita por Federico García Lorca en 1936. La obra es la última de una trilogía de dramas rurales que incluye también Bodas de Sangre y Yerma. La historia se desarrolla en un pequeño pueblo andaluz y aborda temas como la opresión, la represión sexual y la lucha por el poder en una sociedad patriarcal.

Esta obra se centra en la tiranía moral y la represión sexual que Bernarda ejercía sobre sus hijas. Bernarda les impone 8 años de aislamiento, llevando hasta lo irracional las convenciones sociales sobre el luto. La aparición de Pepe el Romano, dispuesto a casarse con la hija mayor, Angustias, desencadena el conflicto. Todas las hijas, a excepción de la menor, Adela, aceptan las disposiciones de su madre. Adela será el personaje rebelde, típico de Lorca, en el que se presenta la oposición entre la autoridad y el deseo.

Está ambientada en un momento contemporáneo al autor e inspirada en hechos reales, supone una gran reflexión crítica sobre las costumbres de aquella época. La tiranía del supuesto honor y las nomas sociales se representan con gran realismo en el personaje de Bernarda, quien ahoga las ansias de libertad y de vida del personaje de Adela.

-

A Casa de Bernarda Alba é unha obra teatral escrita por Federico García Lorca en 1936. A obra é a última dunha triloxía de dramas rurais que inclúe tamén Vodas de Sangue e Yerma. A historia desenvólvese nun pequeno pobo andaluz e aborda temas como a opresión, a represión sexual e a loita polo poder nunha sociedade patriarcal.

Esta obra céntrase na tiranía moral e a represión sexual que Bernarda exercía sobre as súas fillas. Bernarda imponlles 8 anos de illamento, levando ata o irracional as convencións sociais sobre o loito. A aparición de Pepe o Romano, disposto a casar coa filla maior, Angustias, desencadea o conflito. Todas as fillas, fóra da menor, Adela, aceptan as disposicións da súa nai. Adela será o personaxe rebelde, típico de Lorca, no que se presenta a oposición entre a autoridade e o desexo.

Está ambientada nun momento contemporáneo ao autor e inspirada en feitos reais, supón unha gran reflexión crítica sobre os costumes daquela época. A tiranía da suposta honra e as nomas sociais represéntanse con gran realismo no personaxe de Bernarda, quen afoga as ansias de liberdade e de vida do personaxe de Adela.

 

 

 

 

2020
2021

ELECTRA

Un famoso filósofo alemán dijo de esta obra que significó el fin de la tragedia, que entre la lucha de la razón y lo irracional, el estado y la naturaleza, la medida y la desmesura, la individualidad y el cosmos, Dioniso y Apolo, que entre la lucha de todo ello se plantó un demonio, Sócrates, y que triunfó. 

Lo que sí es cierto es que quizá sea la tragedia por excelencia, de una estética sublime y de factura impecable

Una hija desgarrada busca venganza tras la muerte de su padre. La pasión de Electra y el rencor hacia su madre le mantienen a espera de Orestes, su hermano, para cumplir la profecía y saciar así su sed de sangre.

-

Un famoso filósofo alemán dixo desta obra que significou o fin da traxedia, que entre a loita da razón e o irracional, o estado e a natureza, a medida e a desmesura, a individualidade e o cosmos, Dioniso e Apolo, que entre a loita de todo iso plantouse un demo, Sócrates, e que triunfou.

O que si é certo é que quizá sexa a traxedia por excelencia, dunha estética sublime e de factura impecable

Unha filla desgarrada busca vinganza tras a morte do seu pai. A paixón de Electra e o rancor cara á súa nai mantéñenlle a espera de Orestes, o seu irmán, para cumprir a profecía e saciar así a súa sede de sangue.

 

 

2019

DON JUAN TENORIO 2.0

Don Juan Tenorio es el personaje más célebre del teatro español. La historia de este burlador de mujeres comienza en los días de Carnaval y acaba en el Día de Difuntos. Don Juan es un seductor que se mofa de todos los valores sociales establecidos. Pero su vida cambiará al conocer a doña Inés. Gracias a su amor, el alma de don Juan se salvará de las llamas del infierno. 

-


Don Juan Tenorio é o personaxe máis soado do teatro español. A historia deste burlador de mulleres comeza nos días de Entroido e acaba no Día de Defuntos. Don Juan é un sedutor que se mofa de todos os valores sociais establecidos. Pero a súa vida cambiará ao coñecer a dona Inés. Grazas ao seu amor, a alma de don Juan salvarase das chamas do inferno. 

 

 

2018

TROYANAS

Con Las troyanas, representada en 415 a.C. después de la terrible matanza de la isla de Melos (donde los atenienses acuchillaron a los hombres y esclavizaron a las mujeres), Eurípides puso en escena el último día de la destrucción de Troya, con el sufrimiento de las mujeres troyanas y el saqueo de los vencedores. La tragedia refleja los sufrimientos de los vencidos y la degradación moral que produce la guerra en los vencedores.

Eurípides (c. 480-406 a.C.) vivió en la época del mayor esplendor político y económico de Atenas, asistió a la construcción del Partenón y los más hermosos monumentos de la Acrópolis y compartió el orgullo de los ideales democráticos

-

Coas troyanas, representada en 415 a.C. despois da terrible matanza da illa de Melos (onde os atenienses acoitelaron aos homes e escravizaron ás mulleres), Eurípides puxo en escena o último día da destrución de Troia, co sufrimento das mulleres troyanas e o saqueo dos vencedores. A traxedia reflicte os sufrimentos dos vencidos e a degradación moral que produce a guerra nos vencedores.

Eurípides (c. 480-406 a.C.) viviu na época do maior esplendor político e económico de Atenas, asistiu á construción do Partenón e os máis fermosos monumentos da Acrópole e compartiu o orgullo dos ideais democráticos

 

 

 

2018

ANFITRIÓN

La comedia Anfitrión de Plauto es una de las obras literarias latinas que mayor influencia ha tenido en la conformación de la cultura contemporánea. En ella el dios Júpiter, enamorado de Alcmena, aprovechando la ausencia de su marido Anfitrión, toma el aspecto físico de este para engañar a su esposa. Le acompaña en la aventura su hijo Mercurio, asumiendo el papel de sirviente leal y astuto clásico de la comedia que adopta el aspecto de Sosia, criado de Anfitrión. El regreso de los auténticos Anfitrión y Sosia desata un juego de dobles lleno de ironía en el que se ponen en cuestión identidades y diferencias, certezas y engaños.

-

A comedia Anfitrión de Plauto é unha das obras literarias latinas que maior influencia tivo na conformación da cultura contemporánea. Nela o deus Xúpiter, namorado de Alcmena, aproveitando a ausencia do seu marido Anfitrión, toma o aspecto físico deste para enganar á súa esposa. Acompáñalle na aventura o seu fillo Mercurio, asumindo o papel de servente leal e astuto clásico da comedia que adopta o aspecto de Sosia, criado de Anfitrión. O regreso do auténticos Anfitrión e Sosia desata un xogo de dobres cheo de ironía no que se poñen en #cuestión identidades e diferenzas, certezas e enganos.

 

 

 

 

2018

YERMA

Yerma tiene un único proyecto en el que se entremezclan el deseo personal y el mandato social de ser madre, es la tragedia en la que Lorca desarrolló con mayor amplitud y relieve un tema central en su obra: el de la esterilidad y la fecundidad. Sobre la protagonista proyectó, sin duda, un problema personal íntimo. Pero el alcance de la obra rebasa la significación en dos direcciones: la universal mítica, apoyada en la creencia de que la fecundidad es una forma de salvación, y la específicamente española.

-

Yerma ten un único proxecto no que se mesturan o desexo persoal e o mandato social de ser nai, é a traxedia na que Lorca desenvolveu con maior amplitude e relevo un tema central na súa obra: o da esterilidade e a fecundidade. Sobre a protagonista proxectou, sen dúbida, un problema persoal íntimo. Pero o alcance da obra pasa a significación en dúas direccións: a universal mítica, apoiada na crenza de que a fecundidade é unha forma de salvación, e a especificamente española.

 

 

2017

HÉCUBA

Esta tragedia de Eurípides es menos conocida que las Troyanas, pero ambas abordan la temática de la guerra de Troya, desde el punto de vista de las mujeres de los héroes, que siempre son las grandes perdedoras. 

Cuando Troya cae en manos de los griegos, las mujeres troyanas les son entregadas, pero el regreso a casa de las flotas griegas se ve retardado. 

El espíritu del héroe griego Aquiles ha exigido que se le sacrifique a Políxena, hija de Hécuba y Príamo, rey de Troya. 

El héroe griego Odiseo viene para llevársela, sin conmoverse por la desesperación de Hécuba, ni porque ella le recuerde que una vez le salvó la vida. Pero Políxena, prefiere la muerte a la esclavitud, y acude a su sacrificio de forma voluntaria...

-

Esta traxedia de Eurípides é menos coñecida que as Troyanas, pero ambas abordan a temática da guerra de Troia, desde o punto de vista das mulleres dos heroes, que sempre son as grandes perdedoras.

Cando Troia cae en mans dos gregos, as mulleres troyanas sonlles entregadas, pero o regreso a casa das frotas gregas vese retardado.

O espírito do heroe grego Aquiles esixiu que se lle sacrifique a Políxena, filla de Hécuba e Príamo, rei de Troia.

O heroe grego Odiseo vén para levarlla, sen conmoverse pola desesperación de Hécuba, nin porque ela lémbrelle que unha vez salvoulle a vida. Pero Políxena, prefire a morte á escravitude, e acode ao seu sacrificio de forma voluntaria...

 

 

 

2017

LAS BIZARRIAS DE BELISA

Comedia en tres actos y en verso de Lope Félix de Vega Carpió (1562-1635), escrita en 1634.

 Belisa es una joven «bizarra», es decir, ex­travagante, inspirada y elegante al mismo tiempo, que lucha con la bella Lucinda para quitarle al fatal aragonés don Juan de Car­dona. La guerra se lleva a cabo con garras de terciopelo, de modo que el conflicto en­tre los egoísmos y su consiguiente inmora­lidad se disimulan hábilmente tras la pan­talla suntuosa y brillante de la vida corte­sana de Madrid en tiempos de Felipe IV. 

Belisa gana al fin la batalla porque, a la elegancia y belleza, que su rival posee lo mismo que ella, une una brizna de extra­vagancia que introduce en la trama, ade­más de lo imprevisto dramáticamente pre­cioso, una nota casi romántica: la actitud y el defecto se convierten de ese modo en elemento positivo, casi un substituto de la virtud.

-

Comedia en tres actos e en verso de Lope Félix de Vega Carpió (1562-1635), escrita en 1634.

Belisa é unha moza «bizarra», é dicir, ex­travagante, inspirada e elegante ao mesmo tempo, que loita coa bela Lucinda para quitarlle ao fatal aragonés don Juan de Car­doa. A guerra leva a cabo con garras de veludo, de modo que o conflito en­tre os egoísmos e o seu consecuente inmora­lidad disimúlanse hábilmente tras a pan­talla suntuosa e brillante da vida corte­sa de Madrid en tempos de Felipe IV.

Belisa gaña ao fin a batalla porque, á elegancia e beleza, que o seu rival posúe o mesmo que ela, une unha brizna de extra­vagancia que introduce na trama, ade­máis do imprevisto dramaticamente pre­cioso, unha nota case romántica: a actitude e o defecto convértense dese modo en elemento positivo, case un substituto da virtude.

 

 

2017

GEMELOS

Un mercader de Siracusa, que tenía dos hijos gemelos, murió poco después de que uno de los dos niños fuera raptado. El abuelo paterno dio el nombre del niño que había desaparecido al que se quedó en casa: convirtió a Sosicles en Menechmo. Cuando éste creció, se dedicó a buscar a su hermano por todas partes. En esta búsqueda llega a Epidamno, donde había crecido el hermano que había sido raptado. Todos creen que el extranjero es su conciudadano Menechmo, y así lo llaman la amante, la esposa y el suegro. Finalmente, los dos hermanos a su vez se encuentran y se reconocen.

-

Un mercador de Siracusa, que tiña dous fillos xemelgos, morreu pouco despois de que un dos dous nenos fose raptado. O avó paterno deu o nome do neno que desaparecera ao que quedou en casa: converteu a Sosicles en Menechmo. Cando este creceu, dedicouse a buscar ao seu irmán por todas partes. Nesta procura chega a Epidamno, onde crecera o irmán que fora raptado. Todos cren que o estranxeiro é o seu concidadán Menechmo, e así o chaman a amante, a esposa e o sogro. Finalmente, os dous irmáns á súa vez atópanse e recoñécense.

 

2016

MILES GLORIOSUS

Miles es un prototipo de hombre que nos resulta muy familiar. Dejando de lado su condición de militar, invicto por supuesto, Miles es un tipo empoderado, fanfarrón, pagado de sí mismo, narcisista y obsesionado por el sexo. Cree firmemente que todas las mujeres le adoran, y a todas las mujeres pretende. Vive en Éfeso junto a Filocomasia, una bella mujer que piensa que bebe los vientos por él, olvidando el pequeño detalle de que la tiene secuestrada.

Su criado Palestrión tiene una idea de como liberar a su ama, conseguir la libertad y dar una lección

-

Miles é un prototipo de home que nos resulta moi familiar. Deixando de lado a súa condición de militar, invicto por suposto, Miles é un tipo empoderado, fanfarrón, pagado de si mesmo, narcisista e obsesionado polo sexo. Cre firmemente que todas as mulleres adóranlle, e a todas as mulleres pretende. Vive en *Éfeso xunto a Filocomasia, unha bela muller que pensa que bebe os ventos por el, esquecendo o pequeno detalle de que a ten secuestrada.

O seu criado Palestrión ten unha idea de como liberar á súa ama, conseguir a liberdade e dar unha lección

 

 

 

 

2016

BACANTES

En Bacantes, una de sus íltimas obras, Eurípides aborda un tema no muy transitado por él: el conflicto entre los dioses y los hombres.

Dionisio, el dios del vino y de todo lo húmedo, vuelve a su ciudad natal preocupado porque allí no se le rinde culto, puesto que Penteo considera la religión báquica sólo una excusa para el desarreglo y la lujuria femenina.

Luego de apoderarse de las almas de las mujeres de la ciudad, icluso de Ágave -la madre de Penteo-, Dionisio lleva a cabo su cruel venganza contra el joven noble.Una vez más se enfrentan las leyes divinas contra las de los humanos; una vez más, los dioses triunfan.

-

En Bacantes, unha das súas íltimas obras, Eurípides aborda un tema non moi transitado por el: o conflito entre os deuses e os homes.

Dionisio, o deus do viño e de todo o húmido, volve á súa cidade natal preocupado porque alí non se lle rende culto, posto que Penteo considera a relixión báquica só unha escusa para o desamaño e a luxuria feminina.

Logo de apoderarse das almas das mulleres da cidade, icluso de *Ágave -a nai de Penteo-, Dionisio leva a cabo a súa cruel vinganza contra o mozo nobre.Unha vez máis se enfrontan as leis divinas contra as dos humanos; unha vez máis, os deuses triunfan.

 

 

Logo

Patrocinado por Deputacion da Coruña

Asociación Cultural Noite Bohemia -CIF G09819434 -Cabo Ponte Anido 5  -15002 A Coruña - Política de Privacidad  - Contacto

Necesitamos su consentimiento para cargar las traducciones

Utilizamos un servicio de terceros para traducir el contenido del sitio web que puede recopilar datos sobre su actividad. Por favor, revise los detalles y acepte el servicio para ver las traducciones.